Nr 5 (2023)

 

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska
Dlaczego rozwiązywanie zadań z treścią jest dla dzieci bardzo trudne i w jaki sposób można temu skutecznie zaradzić

Monika Czajkowska
Wybrane zagadnienia dotyczące kształtowania umiejętności możenia i dzielenia

Ewa Swoboda, Krystyna Sawicka
Jak to z mnożeniem było, a jak może być

Henryk Kąkol, Maria Greń
EKOMATIK w przedszkolu

 

Henryk Kąkol
O pewnej grze na lekcji matematyki 

 

 

 

 

Nr 4 (2019)

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Stanisław Domoradzki
O błędach merytorycznych i metodycznych wprowadzania dzieci w świat geometrii.
Geometria bryły - zalety kształtowania intuicji i zarysów pojęć

Małgorzata Makiewicz
Od fotografii  do kultury matematycznej. Zarys koncepcji nauczania

Maciej M. Sysło
Na ratunek uczącym się matematyki w szkołach. Jak moglibyśmy się uczyć
Magdalena Kłos, Ewa Swoboda
Jak wśród dzieci 7 - 8-letnich przebiega tutoring rówieśniczy podczas rozwiązywania zadania matematycznego,
pozytywy i niedostatki takiej pracyJoanna Zalewska
W jaki sposób uczniowie klas początkowych rozmawiali o tym, co ważne i trudne w matematyce


 

 

 

 

 

Jak zamówić egzemplarz czasopisma

Czasopismo można zamówić wypełniając poniższy Formularz.

 

Formularz

 

Nr 3 (2018)

Renata Zemanova
Jak dzieci w wieku przedszkolnym rozumiej¡ przestrzeń?
Badania naukowe uzasadniaj¡ce stosowanie tutoringu rówieśniczego w edukacji matematycznej dzieci 

 
Ewa Swoboda
Indywidualne strategie rozwiązania jednego zadania

Renata Reclik
Pozwólmy dzieciom mówić o i na matematyce


Małgorzata Makiewicz, Grzegorz Kowalczyk 
Wartości społeczne edukacji matematycznej

Monika Czajkowska
Grywalizacja w edukacji matematycznej uczniów szkół podstawowych - możliwości i ograniczenia


 

 

Nr 2 (2017)

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska 
Ćwierć wieku modernizacji nauczania matematyki. Pedagogiczna analiza sposobów i konsekwencji wprowadzania idei nowej matematyki do edukacji matematycznej dzieci  

Adam Płocki
Kostka sześcienna w matematycznej edukacji dzieci


Agnieszka Demby
Merytoryczne przygotowanie nauczyciela matematyki. Co to znaczy? 


Grzegorz Kowalczyk
Wybrane przykłady trudności w uczeniu się matematyki na początku klasy czwartej z perspektywy nauczyciela 

Katarzyna Stefańska
Rozwijanie umiejętności matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym